Matrashoezen en een nieuwe rolstoel - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van christinavdberge - WaarBenJij.nu Matrashoezen en een nieuwe rolstoel - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van christinavdberge - WaarBenJij.nu

Matrashoezen en een nieuwe rolstoel

Blijf op de hoogte en volg

17 Maart 2020 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

In de blog ‘Mais en scouting’ van 3 maart had ik aangegeven dat we matrashoezen besteld hebben omdat de huidige aan vervanging toe zijn.
Deze week werden we gebeld dat de hoezen klaar waren. In Uganda wordt er in inches en feet gerekend, maar ons meetlint was verdeeld in centimeters. Dit betekende dat alles omgerekend moest worden. Toen we eindelijk het bericht kregen dat de hoezen klaar waren werd ons gevraagd om de matrassen mee te nemen zodat we konden kijken of de maat goed omgerekend was.
Gelukkig was het helemaal goed gegaan en pasten de hoezen perfect!
Zie bijgevoegd foto’s van de oude hoezen en het nieuwe resultaat! Het is echt erg mooi geworden.
Toen 1 van de auntie’s de banken zag zei ze als eerste: ‘Dank U wel, Heere!’. Ze gaf aan dat ze al zolang gewacht en gehoopt hadden op nieuwe hoezen dat ze er dankbaar voor was dat dit nu eindelijk gebeurd was. Hierna vroeg ze of ik iedereen wilde bedanken die het mogelijk gemaakt heeft om dit voor de kinderen te doen. Dus bij deze wil ik iedereen nogmaals bedanken die, op welke manier dan ook, hieraan heeft meegeholpen. Het is duidelijk dat hulp zeker een verschil maakt!

Ik heb ook een paar foto's van de omgeving bijgevoegd. De natuur is erg mooi. In mijn vrije tijd ga ik graag naar de Rivier de Nijl en probeer ik zoveel mogelijk te genieten van alles wat ik hier om mij heen zie.

Bijna niemand heeft hier foto’s van zichzelf of van hun kinderen. Daarom hoop ik een aantal foto’s die ik gemaakt heb af te laten drukken zodat ook zij zelf foto’s hebben. Zaterdag hebben we daarom een ‘foto-sessie’ met de baby’s gedaan. Bijgevoegd een paar foto’s om mee te kunnen genieten.

Als het lekker weer is vinden de dames het ook heerlijk om even te schommelen (zie foto).

Twee van de kinderen van Home Sweet Home zijn lichamelijk beperkt en kunnen hierdoor (bijna) niet lopen. Eén kan op handen en voeten lopen en één kruipt vaak op handen en knieën.
Ze hebben beide een rolstoel die helemaal kapot is en zeker aan vervanging toe is. Ik heb er foto’s van bijgevoegd.
Omdat het verschil tussen de rolstoelen van Nederland en Uganda erg groot is wilde ik voor hun graag nieuwe rolstoelen aan laten schaffen.
We zijn naar een bedrijf geweest die rolstoelen maakt en aanpast. Beiden hebben hier een rolstoel gepast en één van hun is zelfs in staat om zelf met de rolstoel te rijden!
Dit geeft voor hem zoveel meer zelfstandigheid dan hij nu heeft.

Daarnaast krijgen beiden ook een rolstoelblad zodat ze ook in hun rolstoel kunnen eten als ze dat willen.
Eén van hen eet op de boerderij altijd zittend op de grond, zodat hij beter bij zijn bord kan. Met de nieuwe rolstoel zou hij in zijn rolstoel kunnen eten zodat de eenden en kippen niet zijn eten proberen op te eten.
Ik heb foto’s bijgevoegd van de nieuwe rolstoelen die aangepast zullen worden.
De nieuwe rolstoelen zullen totaal 390 euro gaan kosten: 195 euro per rolstoel. Mocht iemand graag hieraan mee willen betalen dan kan dat naar mij overgemaakt worden. Graag dan even met mij contact opnemen voor mijn gegevens. Daarnaast is het ook nog mogelijk om via de bestaande doneerpagina geld over te maken. Hierbij nogmaals de link gevoegd:
https://www.doneeractie.nl/home-sweet-home-uganda/-39587

Bedankt allemaal en tot de volgende keer.

Groetjes Christina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Nov. 2019
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 2150

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2020 - 04 Januari 2021

Terug in Uganda

20 Januari 2020 - 24 Maart 2020

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: