Terug in Nederland - Reisverslag uit Krabbendijke, Nederland van christinavdberge - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Krabbendijke, Nederland van christinavdberge - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2020 | Nederland, Krabbendijke

Hallo allemaal,

Zoals de meesten wel zullen weten ben ik begin april naar Nederland terug gekomen. Het was tot op het laatste moment erg spannend of het ging lukken.

De ambassade had aangegeven dat ik 3 dagen van te voren zou weten wanneer er een vlucht beschikbaar was. Maar op vrijdag 3 april werd ik ’s ochtends gebeld door de ambassade dat er op zaterdag 4 april om 18.00 een vlucht naar Duitsland zou gaan. De Duitse regering had toestemming gekregen om nog 1 vlucht vanuit Uganda te laten vertrekken. Hier waren nog een paar plaatsen over waarbij de ambassade mij op de lijst had laten zetten.
Er was nog een meisje in de buurt bij mij (die ik nog niet kende) die ook met die vlucht mee zou gaan.

Omdat we niet meer door Uganda mochten reizen moesten we hier speciaal toestemming voor vragen. Gelukkig woonde het andere meisje in de buurt van de stad waardoor zij naar het kantoor kon lopen om toestemming te vragen. Helaas was degene die erover ging niet meer voor 18.00 op kantoor waardoor ze niet meer kon wachten omdat om 19.00 iedereen binnen moet zijn voor de avondklok die ingesteld is.

Ze gaven aan dat ze de volgende dag om 8.30 terug mocht komen omdat diegene er dan wel zou zijn. De volgende dag kreeg ze te horen dat die persoon op de radio was en dat dit tot 12.00 zou duren. Omdat wij om 13.30 moesten inchecken zou dit te laat voor ons zijn omdat het lang rijden is.

Hierna hebben we contact gezocht met de ambassade om door te geven dat het ons niet ging lukken omdat we geen toestemming hadden om door Uganda naar het vliegveld te reizen.
De ambassade heeft hierop besloten om zelf een auto te sturen die ons opgehaald heeft. Omdat de ambassade wel toestemming heeft om door Uganda te reizen waren we gelukkig nog op tijd om in te checken.

De volgende morgen kwamen we om 3.00 in Keulen aan waarna we naar Nederland zijn gereisd.

Er was niet veel tijd om afscheid te nemen omdat het onverwachts erg snel ging.
Maar gelukkig ben ik weer veilig in Nederland aangekomen. Omdat het niet nodig was om in quarantaine te gaan kon ik vanaf dinsdag weer aan het werk.

Het went weer snel in Nederland, al was het wel erg lekker om zulke lekkere temperaturen te hebben de afgelopen week.
Het is ook even wennen aan alle maatregelen rondom het corona-virus. Na 3 maanden weg geweest te zijn moeten we nu direct 1,5 meter afstand houden.
Ondanks dat merk ik wel dat we in Nederland over het algemeen nog veel meer vrijheid hebben dan in andere landen waar een totale lockdown is.

In Uganda blijven de maatregelen voorlopig ook nog van kracht, deze zijn ook weer moeilijker geworden waardoor er nog meer mensen zonder inkomen zijn.
De verwachting is dat er meer ondervoede kinderen bij Home Sweet Home zullen komen na de crisis omdat er nu veel mensen geen geld hebben om eten te kopen.
Mocht er iemand eenmalig of maandelijks aan Home Sweet Home willen doneren dan kan dat via deze website: https://www.homesweethomeuganda.nl/

Ik wil iedereen nogmaals hartelijk bedanken voor het medeleven en alle hulp, op welke manier dan ook.
Ik ben erg blij en dankbaar met deze ervaring en ben ook dankbaar voor alle hulp die ik gekregen heb om dit waar te maken.

Bij het afscheid vroeg 1 auntie om het volgende door te geven, waar ik ook volledig achtersta: Na de Heere allemaal hartelijk bedankt voor alles!

Bedankt allemaal,

Groetjes Christina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Nov. 2019
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 2154

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2020 - 04 Januari 2021

Terug in Uganda

20 Januari 2020 - 24 Maart 2020

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: